7 - Reisverslag uit Hajdúszoboszló, Hongarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 7 - Reisverslag uit Hajdúszoboszló, Hongarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

28 April 2014 | Hongarije, Hajdúszoboszló

Zondag 27 april dit is de dag dat de echte reis begint. Iedereen is er. Koos onze technische man is als laatste aangekomen, om 10 uur vanochtend. Om 16.00 uur is er een routebespreking onder genot van een kopje koffie. Daarna om half zes verzamelen bij de receptie zodat we met zijn allen naar het restaurant kunnen lopen. (5 min lopen). Is een restaurant in een oude bierbrouwerij die omgebouwd is tot restaurant. De eigenaar zijn vader is daar begonnen en hij runt het nu met zijn zoon. We werden verwelkomt met een drankje waar GJ er 4 a 5 van gedronken heeft omdat er velen waren die het niet lusten. Eten was heerlijk. Volop wijn(witte, rode en rose) en heineken bier wat wil je nog meer. Er was ook een orkestje van 3 man en 2 dames en heren die dansten en weer de dijenkletserij maar dan iets anders dan in Oostenrijk. We hebben zelfs gedanst jawel zelfs Geert Jan al was het niet van lange duur. Was een heel gezellige avond. Zelfs een CD gekocht maar geld terug krijgen ho maar. Moesten er 3 keer om vragen. Om kwart over 11 waren weer thuis en rolden gelijk ons bed in.
Maandag om 10 uur vertrokken vd camping. We moesten vandaag 245 km rijden naar volgende camping in Hajdúszoboszló (Hungarospa Thermal Camping ). Grote camping met een paar hotels. Onderweg koffie gedronken en geluncht met Anneke en Ab Evers. Was ook erg gezellig. Om 2 uur waren we op de camping en werden we verwelkomd door Anne-Marie die ons ging uitleggen hoe de therminale baden werkten en Piet bracht ons naar de campingplaats. We stonden heerlijk onder de bomen want het was 24 graden. Daarna alles neergezet biertje gedronken , omgekleed in badkleding en met een groepje van 10 naar het bad. De douche was al op kook temp. Wat heet en toen het bad in. 38 graden het was heerlijk warm en druk. Allemaal Hongaren, Polen en veel Duitsers. Daarna weer terug naar caravan. GJ gedoucht en die was koud dus dat heb ik maar overgeslagen. Toen hebben Tom en Hanneke bij ons iets gedronken en toen was het weer etenstijd. Morgen gaan we weer op route maar dan maar 210 km en gaan we met een klein groepje barbecueën.

• 28 April 2014 - 20:21

Mirella:

Klinkt goed al die alcohol haha. Veel plezier morgen

• 29 April 2014 - 17:03

Elly:

Klinkt goed allemaal. Super gezellig zo te lezen. Veel plezier nog .

• 30 April 2014 - 09:18

Natasja:

Vanuit twente wensen we jullie heel veel plezier! Groeten Henk Jan, Natasja, Kim, Sam

• 30 April 2014 - 13:12

Bart, Carin:

Nou, zo te horen hebben jullie het goed naar de zin. BBQ-se vanaaf!

• 30 April 2014 - 20:55

Ruurd Wagenaar:

Eindelijk internet op deze camping aan de Oostzee dus kunnen nu lezen en volgen hoe het allemaal gaat. Hier alles prima naar de zin, hebben mooi zonnig weer tot nu toe en genieten ervan. Lieve groet aan jullie, Zwaai Ruurd- Louis-Joke en Betsie.

• 01 Mei 2014 - 13:00

Kees & Janny V.d.Nieuwendijk:

Wij leven ook nog, en hebben alle verslagen tot nu toe gelezen.Jullie hebben het prima naar de zin, zo te lezen.Wij hebben een mooie week gehad in Buurse. Vanavond naar het koor, Geert jan je weet niet wat je mist. Veel plezier nog, en we blijven jullie volgen.Groetjes Janny & Kees