9 - Reisverslag uit Gilău, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 9 - Reisverslag uit Gilău, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

30 April 2014 | Roemenië, Gilău

Woensdag 30 april om 7 uur opgestaan, gedoucht en ontbeten. Het was koud maar droog dus nu maar een lange broek met vest aangetrokken. Om 9 uur vertrokken voor een rit van 315 km naar Bran. Zelfde als gisteren. Eerste stuk 70 km over de nieuwe snelweg en daarna door dorpen waar je steeds maar 50 km mag rijden. We schieten niet op maar het is wel een bijzondere route. Door de zuidelijk Karpaten. En wat een schaapskuddes ( soms ook met geiten) hebben we gezien. En heel veel wilde honden wat ik erg zielig vind. Maar je kunt ze niet allemaal meenemen. En mooie huizen en armoedige huizen, rijke mensen en arme sloebers, veel paard en wagens. Laatste 20 km naar Bran is een slechte weg met heel veel gaten. In Bran nog getankt en naast het benzinestation moesten we een smal pad in en dan waren we op de camping. Camping is groen maar we moeten wel blokken onder de pootjes vd caravan want we staan erg scheef. 3 weken geleden lag hier nog een halve meter sneeuw niet voor te stellen nu want toen we aankwamen was het 21 gr. Ook op de toppen vd bergen lig op het moment veel sneeuw terwijl dat anders minder is. Om 18.00 uur hebben we een bbq waar we allemaal vd groep aan meedoen.(is niet verplicht) Kosten 10 euro ook te betalen in roemeens geld. Was weer erg gezellig. Nu zitten we in de caravan nog na te genieten van alles. Morgen blijven we hier ook nog op de camping maar gaan we met de bus naar Bran naar het Dracula kasteel en de bergen in om daar ergens te dineren. Ben benieuwd.