15 - Reisverslag uit Svilengrad, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 15 - Reisverslag uit Svilengrad, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

06 Mei 2014 | Bulgarije, Svilengrad

Dinsdag 6 mei om half 10 vertrokken. Het is bewolkt maar droog en zo nu en dan de zon. Maar voordat we allemaal weg zijn heeft wel wat voeten in de aarde. We moeten eerst allemaal uit de klei getrokken worden. Tenminste de meesten. Wij kunnen het zelf en dan een steile helling op van grint. De eigenaar staat boven aan om te kijken of alles goed gaat en eventueel kan hij ingrijpen. Bij ons gaat het prima want wij hebben achterwielaandrijving en een sterke auto. Sommigen worden door Koos( onze technische man ) naar boven getrokken. Als we op weg zijn wordt het steeds warmer. Het is weer een schitterende route. We rijden via Gurkova, Stara Zagora (weg 5/E80) Haskova en Harmanli . In Harmanli gaan we eerst nog even naar de Lidl boodschappen doen. Als wij het parkeerterrein op rijden staat er al een Camper en een Caravan. Bier gehaald misschien wel niet allemaal nodig maar in Turkije is het veel duurder en wat andere boodschappen. Als we naar buiten komen staan er in tussen 7 caravans en 4 campers. Lijkt wel Nederland en we hebben veel bekijks . Ook een paar bedelaars waar je gek van wordt maar goed dat is hier nu een maal zo. Veel arme mensen en veel aan de drank volgens mij. We hebben onderweg wel weer veel schaapsherders gezien met koeien, en met schapen. Ja Bart en Carin dat is wel mooi om te zien hier. Na het boodschappen de eerstvolgende benzinepomp en dan naar de camping dat is nog 10 km. Op de hoek waar we moeten afslaan naar de camping staat een campingbordje van ACSI en de eigenaar vd camping heeft zijn auto neer gezet met een Nederlandse vlag. Het is een Engels echtpaar die de camping heeft. We staan op heerlijk groen gras alleen het jammere is naast de camping wordt de spoorlijn voor een snelheidstrein aangelegt. Maar ja als die eenmaal klaar is dan heb je er geen last meer van. We staan op de camping in Biser vlak bij de Turkse grens. Morgen gaan we met de bus de grens over en gaan we ook alvast het visum regelen dan hoeft dat overmorgen niet meer als we met de caravan het land binnen rijden want dan duurt het nog langer. We gaan zo eten en dan met zijn alles een biertje of een wijntje. Heb net al een wijntje van Ton geproefd want die had 3 liter gekocht en die moest ik even proeven. Was Bulgaarse rode wijn en die was erg lekker.

• 06 Mei 2014 - 20:43

Elly:

Het is wel een heerlijke vakantie zo. Meestal mooi weer, lekker eten en drinken en nog veel om te zien ook. Om jaloers op te worden.

Groetjes Elly en Ernst

• 06 Mei 2014 - 21:00

Ruurd:

Hallo, wel even een foutje ontdekt in je schrijven, van daag dus de 6e en niet de 16de.Wil je soms al eerder naar huis? ( grapje). Goed te lezen dat het weer beter is. Wij zitten nu in Zinnowitz, strand vlak bij, de Oostzee. Morgen gaan Louis en ik naar Peneemuden, de dames gaan het stadje bekijken.
    Zwaai van ons vieren.