36 - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 36 - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

27 Mei 2014 | Turkije, Antalya

Dinsdag 27 mei. Om half negen staat de bus voor en vertrekken we richting Antalya. We gaan eerst een Romeinse brug bekijken die helmaal is gerestaureerd. Ziet er erg mooi uit. Dan gaan we naar de Aspendso een romeins theater. In Turkije liggen nog heel veel Romeinse dorpen die nog niet opgegraven zijn. Is wel indrukwekkend. Ook gaan we naar de Perge waar nog een Romeins theater is en een badhuis. En een winkelstraat. Het is erg warm en twee vrouwen worden onwel. Gaan daar nog koffie drinken en dan gaan we op weg naar Antalya. Daar gaat de bus in ondergrondse garage en gaan wij het centrum in. Antalya is erg toeristisch en dat merk je ook aan de prijzen. GJ en ik gaan eerst ergens lunchen. Heerlijk gegeten lamsvlees met salade en brood en patat en een biertje natuurlijk. We hebben twee uren tijd om daar alles te bekijken maar als we geluncht hebben is er al een uur om. Daarna gaan we nog even naar de bazaar waar we nog twee polo’s voor GJ gekocht hebben. Dan hebben we nog een half uur en willen we naar het strand lopen maar dat hebben we niet meer gezien want dan komen we een tapijtenboer tegen die altijd bij de KLM in Nederland gewerkt heeft. Komen we aan de praat en wil hij dat we thee komen drinken bij hem. Maar daar hebben we jammer genoeg geen tijd voor want we moeten om kwart over drie weer terug zijn bij de bus. Hij vertelt ons nog iets over Turkije. Is trouwens een heel aardig iemand . GJ geef hem nog wat snoepjes want die hadden wij nog in de rugzak. Hij vraagt of we morgen dan nog tijd hebben om bij hem langs te komen maar we zeggen dat dat niet kan. Ondertussen is het tijd om naar de bus te gaan. Als we bij de bus komen is iedereen er al en vertrekken wij naar het Archeologisch museum in Antalya. Weer een museum denken wij maar het is erg mooi. Daar staan al de beelden die ze in Perge opgegraven hebben en nog veel meer mooie dingen te veel om op te noemen. Als je ooit in Antalya komt is dit echt de moeite waard om te bezoeken. Om 5 uur rijden we weer richting camping. Daarna nog een broodje gegeten en om 10 uur lagen we in ons bed. Een vermoeiende dag maar toch weer erg mooi.

• 29 Mei 2014 - 14:11

Ruurd:

Is inderdaad mooi, zijn er ook geweest.