50 - Reisverslag uit Bansko, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 50 - Reisverslag uit Bansko, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

10 Juni 2014 | Bulgarije, Bansko

Dinsdag 10 juni. We vertrekken al om half negen richting grens Bulgarije. Als we vd autobaan af gaan in Griekenland gaan we door een klein dorpje waar we stoppen op de parkeerplaats bij een voetbalstadionnetje. Ik loop even terug naar het bakkertje in het dorp en koop iets lekker voor bij de koffie en een brood voor de lunch. We halen nog diesel en dan de grens over. Alles gaat verder goed maar bij de grens moeten ze wel in de caravan kijken maar verder niet. Dan komen we in Bansko aan bij het Tanne hotel. Bransko zelf is een wintersport plaats en nu uitgestorven. Daar op een braakliggend terrein naast het hotel moeten we staan. De eigenaar zou het terrein egaliseren maar omdat hij een slecht winter heeft gehad is dat niet doorgegaan. We staan in zand met allerlei kuilen maar goed dat maakt allemaal niets uit. We kunnen in het hotel naar het toilet en we hebben 2 kamers waar we kunnen douchen. Maar Piet vraagt wel of we ook in het hotel willen overnachten maar dat wil niemand. ( de mogelijkheid bestaat wel) Samen uit samen thuis is het motto. Om 6 uur worden we met de bus opgehaald en gaan we naar een restaurant 800 meter verder. We kunnen dat gemakkelijk lopen maar er zijn er een paar bij die dat niet kunnen vandaar de bus. Het is een Bulgaars restaurant maar door 2 broers opgezet die oorspronkelijk uit Oostenrijk komen. Het eten is voortreffelijk en veel te veel. En er speelt ook nog een Bulgaars familiebandje en dat is echt mooi. We hebben weer genoten. Daarna komen we om 10 uur weer op de camping aan en gaan we met een man of 12 nog even iets drinken omdat Loes en Jan zich ook weer bij de groep aangesloten hebben. ( de auto is weer gemaakt in Turkije). Als we een half uurje hebben gezeten komt onze vriendin maar niet heus ons vragen of we stil willen zijn want haar man wil slapen want het wordt morgen weer een verre reis zegt ze. Maar omdat ze al niet in de groep ligt wordt het praten alleen maar luider. En Koos zegt dat ze peterselie in haar oren moet doen. Om half 12 gaan we naar bed want morgen om 8 uur ontbijt in het hotel en om negen uur komt de bus.

• 15 Juni 2014 - 21:10

Elly:

Je hebt ze er ook altijd bij he, van die zeuren. En dat op vakantie in plaats dat ze gezellig mee doen.
    groetjes en nog veel plezier de laatste dagen