5 - Reisverslag uit Üröm, Hongarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 5 - Reisverslag uit Üröm, Hongarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

22 April 2014 | Hongarije, Üröm

Dinsdag 22 april vertrokken naar Hongarije. Is toch spannend want nooit eerder daar geweest en hoe gaat het allemaal met de Tol vignetten. Maar het viel allemaal mee. Vignet gekocht bij de grens en karren maar. De M1 was beter dan de snelweg in Oostenrijk bij Wenen maar toen moesten we van de snelweg af. En ja toen wisten we weer hoe goed onze wegen in Nederland zijn. Wat een gaten en kuilen. Onderweg kwamen we nog een mannetje in een scootmobiel tegen die om de gaten en kuilen heen ging zigzaggen. Geert Jan gaf een druk op de toeter en de man kwam bijna een meter vrij in zijn mobiel. Maar goed we zijn in Üröm(dorp voor Boedapest) op de Jumbo camping aangekomen en worden zeer vriendelijk ontvangen. Het is een Terrassencamping en het is maar goed dat we een mover hebben want het was weer passen en meten maar dan sta je ook mooi. In de avond een rondje dorp gelopen maar wat een armoedige huizen al staan er ook luxe huizen. Geld gepind en gekeken waar de bus vertrekt die ons overmorgen naar Boedapest gaat brengen wel tegen betaling want ja we zijn helaas nog niet 65 want dan is het gratis. En ja dan de honden. Je schrikt je elke keer het lazerus en je moet wel een sterk hart hebben maar dat hebben wij gelukkig. Bij elk huis hebben ze hier wel een waakhond. En op de camping hadden we in de avond bezoek van een egel.
Woensdag een rustdag gehouden alleen boodschappen gedaan en diesel gehaald. ( en het was heerlijk weer)