53 - Reisverslag uit Rila, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 53 - Reisverslag uit Rila, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

13 Juni 2014 | Bulgarije, Rila

Vrijdag 13 juni. Om half negen vertrekken we met de bus naar Sofia. Jan wil op de camping blijven omdat hij denkt dat die Griek van gisteren zijn auto en carvan wil vernielen. Dus wordt er besloten Dat Piet op de camping blijft en dan Jan mee gaat naar Sofia. Hij heeft die nacht ook weinig geslapen en zijn vrouw ook. In de nacht was er bewaking en er is niets gebeurt. Om 10 uur zijn we in Sofia. We gaan eerst naar het Nationaal Historisch museum. Daar krijgen we een gids die Duits praat maar bijna niet is te verstaan dat is erg jammer. En er is net uitreiking vd diploma’s van de jeugd van de 5e en 6e klas. Ze doen allemaal playbacken ed. Dus erg rumoerig. Daarna rijden we nog sight seeing door de stad. Daarna hebben we vrije tijde tot 20 over 4. Om half 5 begint een koorconcert in de crypte vd orthodoxe kerk. Dus we moeten op tijd zijn. Wij gaan naar de overdekte markt met zijn vijven. Daarna de stad doorlopen, geld wisselen en een terrasje pikken. We moeten nog rennen om op tijd te zijn bij het concert. Is heel erg mooi. Is ook speciaal voor ons georganiseerd. Dan gaan GJ en ik de Alexander Nevski Kathedraal nog even bezichtigen. Dan is de bus er weer en rijden we terug naar Rila. In Rila stopt de bus nog even bij een bakkerij en kunnen de liefhebbers nog warm brood meenemen. Doen wij ook. Om half acht bij de camping en dan ga ik eerst douchen, daarna lekker brood eten en dan voetval kijken bij Frits en Nelly. De rest gaat naar het restaurant maar wij hadden het al afgesproken en het is buiten lekkerder dan binnen. We zitten met zijn zevenen. En gelukkig we winnen. Kunnen we tenminste lekker slapen. Het is in caravan maar 20 gr dus lekker. Morgen gaan we vertrekken naar Servië via Montenegro.