8 - Reisverslag uit Gilău, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 8 - Reisverslag uit Gilău, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

29 April 2014 | Roemenië, Gilău

Dinsdag 29 april Geert Jan vanochtend nog om half 8 naar Therminale bad geweest en heeft als enige vd groep nog gebaddert. Het was schitterend weer dus korte broek aan. Ik voor het ontbijt gezorgt. Om 10 uur vertrokken naar Eldorado camping in Gilau. (Roemenie) Dus we moeten de grens over. Dat is weer een belevenis op zich. Bij de grens aangekomen eerst een vignet gekocht voor 5 euro, er waren anderen die weer 3 euro moesten betalen. Denk dat ik mijn gezicht niet mee heb. Toen door de douane, alleen de passen werden gecontroleerd en toen konden we doorrijden. En de klok een uur verder gezet. Het was een tochtje van 210 km dus niet ver maar we waren pas om half 5 op de camping. Want het was een tweebaans weg door dorpen waar je steeds maar 50 km mocht rijden en steeds politie controle onderweg. We moesten nog door een pas 10% omhoog en de regen kwam met bakken uit de lucht. Boven op de pas in de stromende regen naar de caranvan gerent om te lunchen. De wegen vielen nog wel mee. Kwamen in een vrij groot dorp waar de daken vd huizen helemaal af waren met heel veel goud en smuk maar de huizen zelf niet verder afgebouwd waren( zonder ramen etc en ook niet bewoond) Bleken huizen te zijn die door rijke roman zigeuners werden gebouwd en als het dak er op zit krijgen ze een bom met geld als subsidie. Je ziet maar weer wij doen het helemaal verkeerd. Op de camping aangekomen gelijk een route bespreking voor de volgende dag met een hapje en een drankje. Was heel gezellig en veel gelachen. De kleding afgegeven die voor Roemenie hadden meegenomen bij de camping. En om half acht konden we eten(3 gangen menu en een drankje, 11 euro pp ) in het restaurant. We waren met 24 personen en de rest vd groep ging eten in zijn caravan. De camping had een schitterend washok dat is ook mooi meegenomen. Maar lag wel aan een zeer drukke weg dus de gehele nacht was er vrachtverkeer. Om 10 over 10 lagen we in bed want we waren erg moe.