10 - Reisverslag uit Râşnov, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 10 - Reisverslag uit Râşnov, Roemenië van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

02 Mei 2014 | Roemenië, Râşnov

Zondag 1 mei uitslapen maar we waren om 6 uur al wakker. Wat doorgesuddert tot 8 uur en toen opgestaan. Het is droog maar niet erg warm. De berg ligt nog in de mist. Ontbeten en toen boodschappen gedaan om de hoek. Had wel lopend gekund maar we moeten water halen en om met 12 flessen op je hoofd te lopen is toch te veel van het goeie. Teruggekomen koffie gedronken en toen naar het dorp Bran gelopen waar ook het Dracula kasteel staat. Heel veel souvenirs winkeltjes. Veel van het zelfde maar goed is toch gezellig om te kijken. GJ een borrelglaasje gekocht(kan niet missen) en daarna bij een tentje een zoet broodje gekocht op rol. (zit tussen brood en pannenkoek in) Het was op houtskool klaar gemaakt en was erg lekker en voedzaam. Zie foto. Om 2 uur terug op camping waar zich een erg donkere lucht aankondigt. Maar veel regen is er niet uit gekomen. 15.00 uur verzamelen voor de route bespreking. Toen kwam de bus om ons naar Bran te brengen(we moeten warme kleding en goede schoenen aan) en daarna in Bran naar het Dracula kasteel gegaan. Het is erg klein, veel trappen en ontzettend druk. Het is 1 mei en dat is een vrije dag in Roemenie. Maar toch wel interessant. Daarna om kwart voor 5 weer in de bus. Anne Marie onze reisleidster gaat appelen kopen voor de paarden. Ik dacht dus voor de paarden in de bergen weet ik veel. We gaan met de bus( voor onze begrippen oude bus) naar boven en de weg wordt steeds slechter en smaller. Ik zit naast Hanneke en het wordt steeds enger. Opeens stopt de bus. De chauffeur stapt uit, Piet onze reisleider meldt ons dat de bus stuk is en dat we een klein stukje gaan lopen en dat er dan een nwe bus komt. Maar voor de bus staan 6 paardewagens. Verrassing we mogen daar in gaan zitten en gaan zo verder naar boven. Het is alleen een beetje regenachtig maar verder is dat natuurlijk geweldig. Bij het restaurant mogen we uitstappen en geeft Anne Marie de appels aan de paarden. We worden verwelkomd met een drankje en daarna gaan we eten. We zitten aan tafel met Hanneke en Ton, Otto en Ineke, Ger en Anton. Was heel er gezellig maar we krijgen het steeds warmer. Niet vd drank maar we waren natuurlijk buiten geweest en dan in het warme restaurant. Eten is heerlijk soep met halve aardappelen en groente. Daarna vlees met rode suas en een soort aard puree en stuk zoet brood(soort suikerbrood) met koffie na. Om 8 uur waren we weer met de bus op de camping.

• 02 Mei 2014 - 20:36

Ruurd En Joke:

Leuk om alles te lezen van jullie belevenissen. Hier op het eiland aan de Oostzee alles naar de zin.
    zwaai van Ruurd Joke Louis en Betsie