26 - Reisverslag uit Boğazkale, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 26 - Reisverslag uit Boğazkale, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

17 Mei 2014 | Turkije, Boğazkale

Zaterdag 17 mei kwart voor acht opgestaan. GJ een bordje havermout en ik aan de yoghurt maar dat is net kwark wat smaakt naar yoghurt. Daarna de wandelschoenen aan en om 10 voor negen zijn we vertrokken naar de Hattusha. Dat zijn opgravingen uit 114 jaar voor christus. Het is totaal ongeveer 10 km lopen maar het gaat erg steil omhoog. Iedereen gaat met de auto. Het is een heerlijke wandeling het is niet zo warm boven want er staat een heerlijk windje. Voordat we bij de ingang waren kwamen we bij de tapijtboer langs en gaf hij ons eerst informatie(en looproute) en hij liet al zijn tapijten zien. We moeten ook nog thee drinken bij hem maar daar hebben we geen zin in want het ziet er allemaal niet zo schoon uit. We geven hem 5 lire voor de informatie en gaan dan naar boven. Daar moeten we nog 8 lire per persoon betalen en kunnen we naar binnen. Daar komen we ook nog een Turk tegen die een beetje Nederlands spreekt want hij heeft in Amersfoort gewerkt. Hij verkoopt nu beeldjes die hij zelf maakt dus we hebben er maar een gekocht. En hij geeft ook nog wat informatie. Het is heel erg mooi en we zijn vd route afgeweken en hebben een klein paadje gepakt. Kwamen nog een herder tegen en hebben hele mooie dingen gezien. Veel foto’s gemaakt. Op de terugreis komen we nog een wandelpad tegen wit/rood. We hebben een klein stukje gelopen maar het is er erg nat en glad en GJ had niet zijn hoge schoenen aan dus zijn we maar weer teruggegaan. Om kwart over 12 zijn we weer terug bij de caravan en hebben we geluncht. Het is nu 31 graden maar wel met een beetje wind. Nu even lekker uitrusten en dan morgen weer op weg naar Ortahisar/Ürgüp dat is ongeveer 270 km rijden.

• 17 Mei 2014 - 22:59

Kees V.d.Nieuwendijk:

Na de regenperiode in het begin, wordt het nu nu wel erg warm volgens ons, of valt het wel mee?

Groetjes Janny & Kees

• 19 Mei 2014 - 18:17

Elly:

Wel interesant allemaal. Was die man trouwens niet beledigd dat je geen thee wou? Dat heb ik nl wel eens gehoord Trouwens nog wat anders sahid heeft er een zoon bij. hij heet Adam