47 - Reisverslag uit Eceabat, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 47 - Reisverslag uit Eceabat, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

07 Juni 2014 | Turkije, Eceabat

Zaterdag 7 juni. Ik word om half negen wakker en mijn hoofdpijn is weg. Gelukkig maar. Als ik buiten kom is het al erg warm. Na het ontbijt en de koffie gaan we met de auto op weg dat zouden we gisteren doen maar ja daar kwam iets tussen. We rijden een stukje het schiereiland rond en het wemelt er van de monumenten en vd bussen. Volgens mij is heel Turkije op het schiereiland. Weinig auto’s maar alleen maar bussen. Wij gaan naar de uiterste punt van het eiland waar een heel groot monument staat en waar allemaal graven staan met glazen zerken met alle namen vd gesneuvelde Turken. (Seddülbahir) Is erg indrukwekkend. En heel Turkije loopt daar weer zowel jong als oud. Allemaal gekleed zoals het hoort in Turkije alles bedekt. (wel in t- shirt) Loop ik in spijkerrok met hemdje. Jammer maar helaas. Daarna gaan we nog naar een ander monument waar bunkers liggen en een heel groot monument voor de gesneuvelde geallieerden. Waar we maar met zijn tweeën waren want de Turken gaan alleen naar hun eigen dingen. Al zie je wel een paar Turken daar heen gaan maar heel weinig. Daarna rijden we een weg langs de kust met nog verschillende begraafplaatsen. Wel indrukwekkend. En we komen alleen maar bussen tegen op die smalle wegen. Daarna komen we weer in Eceabat waar we ook de pont aankomt en daar hebben we nog boodschappen gedaan want we gaan vanavond op de camping met zijn allen Bbq als je dat wilt tenminste is niet verplicht. Als we terug komen op de camping ga ik eerst een liedje overschrijven wat de vrouwen gaan zingen op onze afscheidsavond over 8 dagen. Ik schrijf het gelijk maar even voor Loes. Daarna gaan we een bakkie doen en nog wat eten en dan vlug de bikini aan en het zwembad in. GJ gaat eerst ook naar het zwembad maar daarna gaat hij nog naar het strand. Ik blijf in het zwembad. Heerlijk. Om half 5 vlug gedoucht en om 5 uur naar het strand met de vrouwen vd groep om het liedje te oefenen. Dat gaat helemaal goed komen. Ina is er alleen niet want die is nu ziek. Om 6 uur route bespreking en daarna de BBQ. Is erg gezellig en Ina van Kees gaat lekker patat bakken. Maar oh jee er komt ineens wel een donker lucht opzetten. Maar we houden het droog tot 9 uur. GJ gaat afwassen en dan krijgen we toch een onweersbui. Het regent nu en het is onze laatste avond op de camping in Turkije. Morgen gaan we de grens over naar Griekenland. We gaan naar de Gemeente Camping in Alexandroupoli. Daar blijven we 2 nachten. Staan we weer aan het strand.