13 - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 13 - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

05 Mei 2014 | Bulgarije, Veliko Tŭrnovo

Zondag 4 mei. Om 5 uur begon het al te regenen en niet zo’n klein beetje. Om half 8 opgestaan en het regende nog steeds. 10 over 9 vd camping vertrokken en nog regen al was het iets minder. Toen de rondweg van Boekarest. Je wilt het niet weten wat een weg. Kuilen, gaten ribbels en water. Werden steeds geseind door Roemenen dat we voorzichtig moeten rijden ivm kuilen en gaten. En maar regenen. Net voor Giurgiu wordt het droog en gelijk stijgt het kwik naar 23 graden. Koffie gedronken net voor Giurgiu. Net voor de grens naar Bulgarije gaan we tol betalen 6 euro voor de brug over de Donau. Na de brug de douane en daarna vignet kopen voor 6 euro voor Bulgarije. Als we dat gehad hebben rijden we in Ruse richting weg 5 naar Veliko Tärnovo . Als we uit Ruse zijn is de eerste parkeerplaats voor ons om te lunchen en natuurlijk het begint het weer te plenzen. Als we bijna klaar zijn met eten staan er nog 5 caravans van onze groep die ook gaan lunchen. Dan is het weer droog. Toen weer vertrokken en net voor V.Tärnovo benzine gehaald betaald met credit kaart. Staat ook een pin apparaat maar die doet het niet. Blijkt dat er een storing is horen we later op de camping. Om kwart over 2 arriveren we op de camping en het zonnetje schijnt. We staan erg scheef en er moeten allemaal blokken onder het neuswiel en de pootjes voor. Luifel uitgedraaid en brood besteld voor morgenochtend. En dan een verschrikkelijke donkere lucht komt er aan met onweer maar de bui gaat net bij ons langs. Om half 5 komt er een 2e bui aan en toen de luifel maar weer ingedraaid want het begon te waaien. Net op tijd want toen kregen we een bui van meer als een halfuur met heel veel hagel en water. We gaan zo uit eten, ja alweer. En Kees we gaan er denk ik ook weer iets bij drinken dus de inwendige mens wordt toch weer gesmeerd. En als we aankomen in restaurant is alles vol en moeten we eigenlijk op het terras eten maar de Engelse eigenaar met zijn vrouw zijn erg behulpzaam en slepen met stoelen en tafels zodat wij toch met zijn dertienen nog binnen kunnen eten. Het was heerlijk alleen ons voorgerecht waren ze vergeten maar niet geklaagt we kregen allebei een extra halve liter bier en een pancake extra dus zo is het weer goed gemaakt. Als extra toetje voor mij nog een cocktail en voor Geert Jan nog een Irish whiskey. En we hadden nog van de zaak een gratis likeurtje gehad dus om 10 uur was het bedtijd en het regende nog steeds.

• 05 Mei 2014 - 22:00

Ruurd:

Wat jammer van de regenbuien, maar zo te lezen gaat het allemaal wel. Wat betreft slechte wegen ze kunnen er hier ook wat van.
    Zwaai van ons vieren.

• 05 Mei 2014 - 22:32

Kees:

In dit verhaal zit nu wel erg veel nattigheid, als dat maar goed gaat.Veel plezier, Janny & Kees