14 - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 14 - Reisverslag uit Veliko Tŭrnovo, Bulgarije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

05 Mei 2014 | Bulgarije, Veliko Tŭrnovo

Maandag 5 mei om 7 uur opgestaan en het is nog steeds regenachtig. De bus vertrekt om 9 uur naar Veliko Tarnovo de vroegere hoofdstad van Bulgarije. We bezoeken eerst de Tsarevets-heuvel met een kerk. Daarna gaan we naar het oude centrum en gaan koffie drinken in het straatje Samovodska Tsjarsjia, oude centrum van de stad. We hadden een kelner/ober die niet erg vriendelijk is. Koffie, water en een chocolade toetje aangeboden door de gids. Daarna nog een half uur in het centrum rondgelopen( dan is het droog) en toen om half een weer in de bus gestapt voor de lunch in het dorp Arbanassi. Eten is weer heerlijk (met een wijntje erbij). Na afloop nog een bakkie koffie en toen lopend naar de kerk die schitterend is. Van de buitenkant zie je dat het een gewoon gebouw is maar als je binnen komt is het een orthodoxe kerk met heel veel beschilderingen en 2 fresco’s. Onderweg terug heel veel auto’s blijkt dat daar allemaal schapen verkocht worden ivm feestdag van Sint Joris. We hadden dat gisteren ook al onderweg gezien. Om half 5 weer op de camping terug en om 6 uur route bespreking voor morgen. We hebben vanmiddag geluncht maar dat is het zelfde als warm eten dus we kunnen vanavond aan het brood.

• 05 Mei 2014 - 22:07

Ruurd:

Jullie zien dus mooie dingen en maken het een en ander mee. Wij vertrekken morgen van het eiland Reugen en gaan op weg naar de volgende camping neer bij de Poolse grens, hoop dat ze daar ook internet hebben.
    Zwaai van ons vieren.