23 - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 23 - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

14 Mei 2014 | Turkije, Ankara

Woensdag 14 mei. Het is zonnig dus bikini aan. Op het terras ons ontbijt maar toch maar een korte broek en t shirt aangetrokken want het is nog frisjes. Daarna boodschappen gedaan toen terug naar de camping via een omweg want het is hier een wir war van wegen. Terug op de camping geluncht. Toen naar het zwembad. Het water is 16 graden buitentemperatuur 26 graden. Liggen zonnen op het zonnebed, het is warm maar de zon is soms weg. Is eigenlijk wel lekker. GJ gaat het toch maar eens proberen in het zwembad. Eerst de voetjes en dan toch maar een rondje zwemmen. Wat een bikkel toch. Maar na een rondje vind hij het welletjes. Ik heb alleen mijn tenen in het water gehad en dat vond ik wel genoeg. Daarna nog weer even naar de winkel want we hebben nog wat vergeten. Mirjam wil nog een pond lamsgehakt en of wij dat mee willen nemen dus wij naar de Metro. De slager gevraagd om lamsgehakt maar hij snapt er niets van. Boekje er bij gehaktmolen aangewezen maar dan snapt hij het nog niet. Komen er nog drie mannetjes bij en laten ze mij een schapenpoot zien maar die kan niet in de gehaktmachine. Dan maar ander vlees aangewezen voor de gehaktmolen dat snappen ze dan ineens maar ja dan moet ik 500 gram. Dat is ook weer moeilijk dus ik zeg doe dan maar een kilo. Dan hebben wij zelf ook 500 gram. Zo gezegd zo gedaan maar dan wil hij nog een kilo door de gehaktmolen halen. Maar dat hebben we kunnen tegenhouden. De andere boodschappen gedaan nog een ijsje erbij en dan naar de auto. Maar ja ze parkeren hier drie rijen dik kunnen we niet weg met de auto. Gelukkig hebben we ons ijsje nog niet op en blijven we even wachten en ineens komt er een turk aangespurt die zijn auto gaat wegzetten zodat wij weg kunnen. Mirjam haar gehakt gebracht, krijg kruiden mee voor mijn gehakt van haar en we hebben een heerlijke gehaktbal gegeten met aard en doperwten en wortelen. Volgens Mirjam was het wel lamsgehakt en geen runder gehakt. Dus is het toch nog goed gekomen. Toen nog heerlijk buiten gezeten en kwart voor 10 naar het hotel om voetballen te kijken. We waren met zijn zessen. Heerlijk biertje gedronken en de barman bracht nog 3 schaaltjes noten voor bij het bier. Toen het 2e biertje kwam konden ze de flesjes bier niet open krijgen dus heeft GJ het even voor gedaan. Er kwam een verlenging maar dat hebben we niet meer gekeken omdat we de volgende ochtend om 9 uur alweer met de bus weg moeten naar Ankara en dat wordt dan weer een drukke dag.