37 - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 37 - Reisverslag uit Antalya, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

28 Mei 2014 | Turkije, Antalya

Woensdag 28 mei. Een rustdag. Het is weer 28 graden en na het ontbijt gaan we met de auto naar Side. Ligt aan de kust en is erg toeristisch. Het is ongeveer 18 km van de camping. Als we daar aankomen is het daar een gekkenhuis om je auto te parkeren. Ze doen anders niets dan toeteren maar wij trekken ons daar niets van aan en gaan links af naar de parkeerplaats waar geen auto meer bij kan. Maar achter de parkeerplaats is nog een klein terrein en daar staat een mannetje te gebaren dat we daar nog kunnen staan. Dus de auto netjes neergezet(hoop dat we daar ooit weer vandaan komen) en vragen hoeveel we moeten betalen. 8 euro zegt die mijnheer. Ik zeg dat gaan we niet betalen dus we willen gelijk weer weg gaan. Maar dan kost het ineens 7 lira dat is ongeveer 2,35 euro . Betaald(krijgen geen kaartje) en gaan het dorp in. Daar zijn ook weer allemaal opgravingen, veel winkeltjes en eettentjes. We hebben daar lekker rondgedwaald, tas gekocht en een biertje en koffie gedronken op het terras aan het water. Vinden het wel erg gezellig maar het stikt er van de Nederlanders en Duitsers die allemaal daar in een hotel zitten. Om ongeveer 1 uur vertrekken we weer naar de camping nadat we onderweg eerst boodschappen hebben gedaan. Daarna nog even naar het strand gedoucht en om half 5 route bespreking op het strand. Na de route bespreking hebben we de viering vd verjaardagen. Zijn hapjes klaar gemaakt en er is bier, wijn en fris voor iedereen. Is heel gezellig. Wij waren pas om half negen weer bij de caravan en het is hier dan al pikkedonker. We moeten eigenlijk dan nog eten maar we ziiten vol vd hapjes en de drank dus we nemen maar 2 marsen en wat chips. Kan wel voor een keer. Morgen gaan we 325 km rijden naar Pamukkale bij de Kalkterassen. Ben weer benieuwd. De volgende 3 dagen hebben we geen wifi.

• 28 Mei 2014 - 21:21

Kees:

Weer mooie dingen gezien, en die kalkterrassen moeten ook de moeite waard zijn.Hier regent het al 2 dagen, maar daar hebben jullie geen last van.Weer veel plezier, en tot over een dag of 3,4.

Groetjes Janny & Kees

• 29 Mei 2014 - 14:17

Ruurd:

We wachten dus af wat jullie de komende 3 dagen weer gaan beleven, wij zijn nog aan het uitrusten

• 29 Mei 2014 - 20:14

Geert Jan Ebbinge:

Toch nog internet op de camping dus toch nog een verslag vandaag maar heel kort. We genieten intens. Morgen vrije dag dus toch maar aan de wandel op de kalkterassen met warm water.