38 - Reisverslag uit Denizli, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 38 - Reisverslag uit Denizli, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

29 Mei 2014 | Turkije, Denizli

Donderdag 29 mei Hemelvaartsdag. Vanochtend om half 7 opgestaan en om kwart voor negen vertrokken naar Pamukkale, een tocht van 330 km. Toen we weggingen was het 26 graden. De tocht gaat via Antalya en dan links boven via het Taurus gebergte(weet niet of ik het goed schrijf) . We waren ook al toen we vanaf Konya reden via het Taurus gebergte gereden. We moeten een paar keer 10% omhoog en naar beneden maar het gaat prima. Het is een goede weg meestal 4 baans. En weer een geweldig gebied. Het wordt steeds warmer als we koffie gaan drinken is het 28 graden en als we gaan lunchen al 30. We komen om half drie op de camping aan en dan is het 35 graden. De camping ligt recht tegenover de kalkterassen en heeft een zwembad. (lijkt net op sneeuw en ijs) Wij komen als 2e caravan aan en kunnen een mooi plekje uitzoeken. Als alles geïnstalleerd is gaan we eerst zwemmen en luieren in het zwembad hebben we wel verdiend. Maar om half 5 gaat het waaien en wordt het bewolkt maar de temperatuur blijft goed 30 graden. Dan maar vlug het eten klaar maken. Macaroni met heel veel kip want dat moet op. Blijft veel over maar dat hebben we toch maar weggegooid ivm de warmte. (anders macaronisalade van gemaakt maar deze keer dus niet) Geen voedselvergiftiging graag. Kop koffie zometeen een wijntje en dan morgen de kalkterassen beklimmen. Gelijk weer een oefening voor de 4daagse. De reclame boodschap begint ook weer. De moskee staat direct achter de camping. Vanavond niet te laat naar bed want het reizen is toch vermoeiend.