42 - Reisverslag uit Selçuk, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu 42 - Reisverslag uit Selçuk, Turkije van Geert Jan Ebbinge - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Geert Jan

02 Juni 2014 | Turkije, Selçuk

Maandag 2 juni. Staan op om 7 uur (schitterend weer) en om 8 uur vertrekken we met de bus naar het Maria huis. Dat is voor de Turken het zelfde als voor ons Lourdes. We moeten eerst met de bus een kronkelweg langs en erg omhoog en krijgen dan een prachtig uitzicht. De Paulus berg kunnen we nu goed zien. Veel sinaasappel, mandarijnen en abrikozen bomen, vijgenbomen. Als we boven komen krijgen we eerst uitleg vd gids. Deze keer in het Nederlands en dat is wel zo prettig. Dan lopen we naar het huis van Maria is erg klein en we mogen er geen foto’s maken. Kaarsje opgestoken voor de kinderen en er is ook heilig water. De Turken hangen allemaal briefjes op met hun wensen. Mooi gezicht. Daarna weer naar de bus gelopen. Daarna gaan we naar Efese. (komt ook in de bijbel voor) Een oude stad die is opgegraven. Ik vind dit het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb van de opgravingen in Turkije. Paulus heeft hier ook rondgelopen( zie bijbel). We blijven hier tot 1 uur en gaan dan weer terug naar de camping. Daarna heerlijk liggen zonnen en lezen en GJ zwemmen en om 7 uur hebben we met zijn allen een diner in het restaurant op de camping. Is weer heel gezellig. Morgen weer een rustdag. Is wel lekker zo hier bij het strand.

• 03 Juni 2014 - 10:10

Ruurd En Joke:

Gaat lekker zo, blijf genieten.

• 03 Juni 2014 - 14:57

Kees En Janny:

Verlangen jullie nog niet naar Nederland, met z'n bossen en zijn hei, en niet zo warm?

• 04 Juni 2014 - 20:02

Geert Jan Ebbinge:

Het is hier ook wel mooi hoor. Maar om hier te blijven nee. Nederland is inderdaad ook mooi.